Coaching

Lerende organisaties

Onderwijzeres

Een organisatie die wil leren kijkt naar de volgende stap in de ontwikkeling.
Coaching sluit hierbij nauw aan. Als coach richt je je op de motivatie van de persoon of organisatie die een stap vooruit wil maken. Dit kan zijn door iets nieuws te leren, een vaardigheid te leren of kennis op te doen, of een ontwikkeling door te maken die helpt om bepaalde problemen of vragen op te lossen.
De principes van de lerende organisatie zijn hierbij de leidraad.
Motivatie van degene die gecoached wordt echter evenzeer.

Als voorbeeld:
De leerkracht die aanloopt tegen problemen met klassenmanagement is gemotiveerd om deze op te lossen en iets nieuws te leren....een stap vooruit te maken. Dit kan door begeleiding in de klas (bijvoorbeeld met School-video-interactiebegeleiding, SVIB), door een maatje te zoeken binnen het team, door kennis op te doen, of door met het team als geheel te kijken welke groei men wil doormaken.

Specifieke coachingsprincipes (vanuit NLP en cognitieve gedragsverandering) worden door TWOWAY toegepast om als partner van de school te werken aan de volgende stap.